Wake up call

Berjuta2 duit kerajaan habiskan untuk sambutan tahun Baru 2014. Bakar duit2 rakyat dengan mercun2 yg lagha sume tu. Buat konsert yang membawa kepada gejala sosial. Pembuangan sampah di public places sesuka hati. Mengotorkan kawasan sekitar bandar.

Lebih baik duit berjuta2 tu dilaburkan untuk membaiki infrastruktur di kawasan pendalaman seperti yang korang tgk kat gambar ni. realiti kehidupan yang perlu ditempuhi oleh adik ipar saya kelmarin untuk pulang mengajar di sana. Kalaulah duit juta2 tu dibuat jalan, takdelah hati dia berat nak balik sana. Naik bot bergoyang2, naik 4wd lagi tersangkut tayar dalam lumpur dalam. Image

Dahla susah nak transfer balik semenanjung. Perempuan n belum berkahwin. Mak mertua saya sangat risaukan dia kat sana. Ni antara nasib guru-guru yang diposting sesuka hati oleh pihak itu. Ramai sebenarnye graduan pendidikan berasal dari S&S.Bila cikgu semenanjung kena pergi sana of course la diorang nak balik sini semula. kan dah susah nak pindah2kan cikgu2 ni. Kenapa tak tapis betul2 sebelum penempatan guru tu? I wonder… Bertahanlah SIL..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s